ورم لثه بعد از ايمپلنت

۴۷ بازديد ۰ نظر

ورم لثه بعد از ايمپلنت

 

قطعا پر كردن جاي خالي دندان ها مي تواند زيبايي چهره فرد را افزايش دهد. با كاشت دندان به روش ايمپلنت مي توانيد عملكرد و و زيبايي يك دندان طبيعي را براي خود به ارمغان بياوريد.

به گزارش خبرگزاري موج، قطعا پر كردن جاي خالي دندان ها مي تواند زيبايي چهره فرد را افزايش دهد. با كاشت دندان به روش ايمپلنت مي توانيد عملكرد و و زيبايي يك دندان طبيعي را براي خود به ارمغان بياوريد. البته اين روش نيز داراي كمي عوارض و ريسك نيز هست كه بهتر است پيش از اقدام به كاشت ايمپلنت دندان با اين موارد آشنا شده باشيد.

عوارضي كه ممكن است پيش بيايد كوتاه مدت و بلند مدت است. مطالعاتي كه انجام شده است نشان داده است 95 درصد از بيماران با موفقيت و بدون هيچ گونه عوارض ايمپلنت دندان را انجام داده اند و لبخندي رضايت آميز مراكز ايمپلنت را ترك كرده اند.

عمر مفيد اين روش حدود 25 تا 30 سال است كه هستند بيماراني كه بيش از اين مدت هم از ايمپلنت دندان استفاده كرده اند و رضايت كافي داشتند. همه اين عوارض و ماندگاري پس از سلامت عمومي بدن بيمار به ميزان مراقبت فرد بستگي دارد.

مهم ترين مزيتي كه اين روش نسبت به روش هاي مشابه خود دارد اين است كه عملكرد آن مي توانند دقيقا مانند دندان طبيعي باشد و همين باعث شده است از بروز برخي مشكلات مانند مشكلاتي در تكلم و جويدن غذا ديگر در اين روش حذف شده باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره برند هاي ايمپلنت دندان و هزينه آن مي توانيد به لينك زير مراجعه فرماييد.

قيمت ايمپلنت دندان در تجريش

علت تورم بعد از كاشت ايمپلنت دندان چيست؟

اينكه بعد از كاشت ايمپلنت دندان حدودا 3 الي 5 روز تورم داشته باشيد طبيعي است. اين تورم ممكن است در اين مدت به همراه كمي درد و احساس ناراحتي باشد كه كاملا طبيعي است. در صورتي اين درد باعث آزار و اذيت شما شد مي توانيد با مشورت و تجويز پزشك از مسكن هايي كه مجاز هستيد استفاده نمائيد.

البته دو دسته از بيماران در اين نوع كاشت احساس درد و ناراحتي بيشتري خواهند داشت: اولي افرادي كه به صورت همزمان دندان هاي خود را كشيده  و بلافاصله كاشت ايمپلنت انجام دهند. دوم آن دسته از بيماراني كه انتهاي ريشه دندان هايشان داراي كمي عفونت باشد.

در اين دو صورت ممكن است باعث ورم لثه بعد از ايمپلنت، علت آبسه لثه بعد از ايمپلنت، سوزش لثه بعد از ايمپلنت و يا خارش لثه بعد از ايمپلنت شوند. اين موارد رايج ترين عوارضي است كه اين دسته از افراد با آن روبرو مي شوند.

اغلب بيماران تصور مي كنند دليل ورم لثه بعد از ايمپلنت تنها به خاطر عفونتي است كه بعد از انجام ايمپلنت به وجود آمده است اما اين تصور كاملا غلط است. زيرا عفونت بعد از انجام جراحي بسيار نادر است و روش هايي وجود دارد كه مي توان با استفاده از آن از بروز عفونت  لثه جلوگيري نمود. اغلب ورم لثه بعد از ايمپلنت دندان به دليل برش و شكافي است كه بر روي لثه بايد براي كاشت ايمپلنت ايجاد شود. زماني كه برش و شكاف لثه انجام مي شود بافتينرم لثه با خونريزي روبرو مي شود و همين باعث ايجاد كمي ورم و كبودي در ناحيه جراحي مي شود.

عوارض و نشانه هاي بيماري لثه بعد از كاشت ايمپلنت دندان چيست؟

از نشانه ها و عوارض كوتاه مدت لثه پس از ايمپلنت دندان مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • ايجاد خونريزي لثه
  • بروز عفونت لثه كه به صورت نادر رخ مي دهد.
  • بروز التهاب لثه
  • بيرون آمدن بيش از حد دندان در اثر تحليل لثه
  • ايجاد فاصله ايجاد شده بين دندان و لثه
  • بروز بوي بد دهان

ايجاد مزه بد دهان

هر يك از علائم بالا را كه مشاهده كرديد بهتر است بلافاصلهبه پزشك معالج خود مراجعه كنيد تا قبل از ايجاد مشكلي اساسي عوارض پيش آمده درمان شود. در صورتي كه اين نشانه ها كوتاه مدت باشد با دارو درمان مي شود. اما اگر بيماري براي شما پيش آمده باشد نياز به درمان اساسي است تا ايمپلنت شما را پس نزند و مشكلي براي شما پيش نيايد.

ورم لثه بعد از ايمپلنت را چگونه كاهش دهيم؟

پيش از آنكه به بررسي اين بخش بپردازيم بهتر است بدانيد با استفاده از كاشت ايمپلنت ديجيتال مي توان اين درد، تورم  و كبودي پس از كاشت را بسيار كاهش داد. اما در صورتي كه ايمپلنت سنتي انجام بدهيد ميزان خونريزي، تورم و تغيير رنگ لثه بعد از ايمپلنت كمي بيشتر است و البته طبيعي است و جاي نگراني وجود ندارد. روش هايي وجود دارد كه مي توان با استفاده از آن ميزان تورم پس از كاشت را كاهش داد.

كاهش درد ايمپلنت

شايد اين براي شما سوال بايد كه براي كاهش درد ايمپلنت چه بايد كرد؟ يكي از رايج ترين راه حل هايي كه مي توان از آن براي كاهش دادن تورم لثه بعد از جراحي كاشت ايمپلنت انجام داد استفاده از كمپرس يخ است. بهتر است حداقل تا سه روز بععد از جراحي كاشت ايمپلنت از قرار دادن كمپرس يخ بر روي ناحيه ايمپلنت شده استفاده كنيد.

 بهتر است غذاهايي كه سفت هستند و ممكن است به ناحيه جراحي فشار زيادي وارد كنند را استفاده نكنيد تا كمي اين تورم كاهش پيدا كند. تا چند روز از مواد غذايي نرم و آب دار استفاده نمائيد. البته ميزان داغ بودن اين مواد غذايي نيز مي تواند تاثير منفي بر ورم لثه شما بگذارد. روش هاي ديگري هم هستند كه با استفاده از آن مي توان التهاب و ورم لثه را كاهش داد. اين راه حل ها عبارتند از:

بهتر است از خمير دندان هايي كه ضد باكتري هستند به صورت روزانه دو مرتبه استفاده نمائيد تا بلكه كمي از تورم و التهاب اين ناحيه كاهش يابد.

با استفاده از قرقره كردن آب نمك و يا استفاده از دهانشويه از تجمع پلاك در ناحيه جراحي و بروز عفونت جلوگيري كنيد.

بهتر است در طول روز حداقل 2 مرتبه از ژل هاي دهاني استفاده نمائيد.

با استفاده از سرنگ هاي مخصوص ژل دهاني را بايد زير ايمپلنت خود تزريق كنيد تا ورم هاي بعد از كاشت كاهش يابد.

راه هاي تشخيص ورم لثه بعد از كاشت ايمپلنت دندان چيست؟

در صورتي كه كاشت ايمپلنت دندان داشته ايد  و دچار ورم لثه شده ايد بايد بدانيد نشانه ها علائم آن تقريبا شبيه به بيماري هاي لثه اي است . در صورتي كه به موارد زير ابتلا شديد بهتر است بلافاصله با پزشك مشورت كرده و اقدامات لازم را انجام دهيد. اين نشانه ها عبارتند از:

در حين مسواك زدن لثه شما دچار خونريزي شود.

دچار خارش لثه بعد از ايمپلنت دندان شده باشيد.

كمي احساس سوزش لثه بعد از ايمپلنت داشته باشيد.

احساس درد در ناحيه اطراف جراحي كاشت ايمپلنت دندان داشته باشيد.

هنگام غذا خوردن ايمپلنت شما كمي دچار لقي و جابه جايي شود.

احساس مزه بد در دهان خود داشته باشيد.

دچار سفيد شدن لثه بعد از ايمپلنت و يا تغيير رنگ لثه  بعد از ايمپلنت دندان شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد